Pentru un Arad cu rol în regiune
Mișcarea Arădeană militează pentru un Arad important în economia regională. Un pas absolut necesar este asigurarea funcționării în oraș atât a Aeroportului cât și a Autostrăzii.
Decizii greșite
- Deciziile politice și legate de interese imobiliare, luate de actualul primar, Gh. Falcă și actualul președinte de Consiliu Județean, Nicolae Ioțcu, începând cu anul 2007, au creat o situație în care arădenii vor trebui să aleagă dacă vor să aibă fie o autostradă funcțională, fie un aeroport competitiv.
- Încă din anul 2006, Gheorghe Falcă și PDL, au fost avizați oficial de către specialiști, asupra riscului trecerii traseului autostrăzii în apropiere de aeroport. Au ignorat voit acest aspect.
- În acest moment, atât Autoritatea Aeronautică cât și CNADNR au cerut închiderea balizajului și implicit a aeroportului.
- Autoritățile invocă ideea ”aeroportului regional” la Timișoara, pentru a acoperi faptul că greșeala lor implică o risipă de 800.000 de euro din banii contruabililor, bani necesari pentru repunerea în stare de funcționare a pistei aeroportului arădean.
- O companie privată este dispusă să vină la Arad, deși are oferte de la Oradea și Sibiu pentru a opera pe aceste aeroporturi. - Declarațiile acestea au la bază informațiile apărute săptămâna trecută la o televiziune din Bihor făcute chiar de președintele Carpatair.
- Aceeași companie a depus o ofertă fermă pentru a investi în Aeroportul Arad și a-l reintroduce în circuit. Această solicitare a fost înregistrată la Registratura Consiliului Județean Arad cu numărul 13939 în luna septembrie a acestui an. Am cerut prin Cosmin Galu - consilier județean - transmiterea solicitării Carpatair.
Avem nevoie de aeroport
- Rentabilitatea economică este demonstrată de interesul operatorilor privați pentru o investiție la Arad.
- Dacă în urmă cu ani au existat numeroase zboruri de pe aeroportul arădean, evolutia ulterioară din economie ar justifica cel puțin atâtea și în prezent.
- Aradul este singurul oraș care a rămas fără aeroport din toate orașele de pe granița de Vest. Timișoara, Oradea, Satu-Mare și Baia-Mare operează curse regulate interne și internaționale.
- În luna octombrie a acestui an, Comisia Europeană a declarat că va aloca 31,7 miliarde Euro în perioada 2014-2020 pentru dezvoltarea conexiunilor de transport aerian, rutier și feroviar, cu obiectivul de a asigura călătorii mai fluente și mai puțin aglomerate.
- O investiție importantă, cea în terminalul cargo, unde Consiliul Județean Arad a contribuit cu 800.000 de Euro din totalul de aproape 3 milioane, devine în condițiile actuale total inutilizabilă.
Acțiune în beneficiul arădenilor
Considerăm că Aradul poate avea mai mult decât rolul secundar creionat de Gh. Falcă. Acesta a făcut referire la Aeroport spunând că ”regiunea are nevoie de un singur aeroport puternic”, la Timișoara, ”restul aeroporturilor pot avea și alte întrebuințări”.
- Cerem autorităților județene demararea de urgență a negocierilor cu operatorii care și-au manifestat intenția să investească la Arad.
- Cerem investigarea de către organele abilitatea ale statului a desființării capacității de funcționare a Aeroportului prin inoperabilitatea balizajului.
Comentarii
Dle Cristea ne puteti oferi un link cu declaratia patronului sau directorului Carpatair? Va multumesc.